Στα €690 δισ. ο τζίρος των επενδύσεων σε εμπορικά ακίνητα
Στα €690 δισ. ο τζίρος των επενδύσεων σε εμπορικά ακίνητα

Στα €690 δισ. ο τζίρος των επενδύσεων σε εμπορικά ακίνητα

Επενδύσεις €215 εκατ. μόνο στην Αττική
Share Copy Link
Στυλιανή Ρουχωτά
22.10.2024

Η επένδυση σε εμπορικά ακίνητα προβλέπεται να αγγίξει τα €690 δισ. μέχρι το τέλος του 2024, μέγεθος αυξημένο κατά 7% σε σχέση με το 2023, σύμφωνα με την Savills.

Ο επενδυτικός κύκλος εργασιών (investment turnover) στο ΗΒ προβλέπεται να φτάσει περίπου τα €52 δισ. το 2024, αυξημένος κατά 20% σε σχέση με τα επίπεδα του 2023, πριν αγγίξει τα περίπου €92,7 δισ. το 2027 – στο ίδιο επίπεδο με αυτό που καταγράφηκε το 2021 και το 2022.

Η διεθνής εταιρία συμβούλων ακινήτων αναφέρει ότι μέχρι το 2027 ο παγκόσμιος επενδυτικός κύκλος εργασιών θα είναι σε τροχιά ανάπτυξης με στόχο τα €1.275 δισ., καθιστώντας το έτσι ένα από τα έτη με τις καλύτερες επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής διεθνών αγορών κεφαλαίου της Savills World Research, οι αγορές ακινήτων έχουν φτάσει στο χαμηλό τους. Το κλίμα έχει βελτιωθεί από τα χαμηλά του περασμένου έτους και οι τιμές σταθεροποιούνται. 

Επενδύσεις €215 εκατ. μόνο στην Αττική

Σύμφωνα με τη Savills Hellas, τους τελευταίους 12 μήνες έχει καταγραφεί σημαντικός αριθμός συναλλαγών στην περιοχή της Αττικής, κυρίως για μονάδες που παράγουν εισόδημα τύπου big box , πάρκα λιανικής και καλά τοποθετημένα καταστήματα σε πολυσύχναστους δρόμους (high street locations).

Η πλειονότητα των εγχώριων παικτών που αγοράζουν αυτού του είδους τα περιουσιακά στοιχεία είναι θεσμικοί , ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια καθώς και οικογενειακά γραφεία ξένου και εγχώριου κεφαλαίου. 

Σημειώνεται ότι κατά το 2023 έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές στη αγορά εμπορικών ακινήτων της πρωτεύουσας της τάξεως περίπου 215 εκατ. ευρώ, με την πώληση του «Smart Park» στην Ανατολική αγορά του νομού (συνολικού μεγέθους 52.000 τ.μ. με καταξιωμένους anchor ενοικιαστές της παγκόσμιας αγοράς). Η συναλλαγή έγινε αντί συνολικού ποσού 110 εκατ. ευρώ, δίνοντας μεγάλη ώθηση στον εγχώριο όγκο επενδυτικών συναλλαγών ακινήτων λιανεμπορίου.




Το 72% των Ευρωπαίων λιανεμπόρων στοχεύουν σε περισσότερα φυσικά καταστήματα βραχυπρόθεσμα

Οι μεγαλύτεροι λιανοπωλητές της Ευρώπης, με συνδυασμένο χαρτοφυλάκιο καταστημάτων παγκοσμίως με περισσότερα από 130.000 καταστήματα, αξιολόγησαν το φυσικό χώρο για λιανεμπόριο ως πιο αποτελεσματικό από το διαδικτυακό. 

Σύμφωνα με την έκθεση της CBRE που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, τα πλεονεκτήματα των φυσικών καταστημάτων ήταν πιο εμφανή στη δέσμευση των καταναλωτών και στις διασταυρούμενες πωλήσεις προϊόντων. Ενώ το 72% των αυτών στοχεύει σε περισσότερα φυσικά καταστήματα βραχυπρόθεσμα.

Η πλειοψηφία Ευρωπαίων λιανεμπόρων που ρωτήθηκαν στο πλαίσιο της «European Retail Occupier Survey 2024», αναμένεται να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιο των καταστημάτων τους ενώ θέτουν ψηλά στην αντζέντα τα δεδομένα του ESG αφού η πλειοψηφία τους πιστεύει ότι οι πράσινες μισθώσεις θα συμπεριληφθούν στις διαπραγματεύσεις μίσθωσης εντός της επόμενης τριετίας.

cbre_retailres 1.jpg


Πιο αποτελεσματικό το φυσικό κατάστημα

Η «European Retail Occupier Survey 2024» του CBRE αποκάλυψε ότι οι έμποροι λιανικής στην Ευρώπη βαθμολόγησαν το φυσικό κατάστημα ως πιο αποτελεσματικό από το διαδικτυακό λιανικό εμπόριο συνολικά.

Το 97% των εμπόρων λιανικής είτε συμφωνεί είτε συμφωνεί απόλυτα ότι η φυσική λιανική θα παραμείνει βασικό μέρος της στρατηγικής τους. Παράλληλα όμως το 79% αυτών εκτός από τα φυσικά καταστήματα ενισχύουν και τις διαδικτυακές πωλήσεις.

cbre_retailres 2.jpg