Στην αγορά των Βranded residences μπαίνουν τα super cars και οι φίρμες ειδών πολυτελείας. Αλλάζει το προφίλ των αγοραστών
Στην αγορά των Βranded residences μπαίνουν τα super cars και οι φίρμες ειδών πολυτελείας. Αλλάζει το προφίλ των αγοραστών

Στην αγορά των Βranded residences μπαίνουν τα super cars και οι φίρμες ειδών πολυτελείας. Αλλάζει το προφίλ των αγοραστών

Η αγορά γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Αζερμπαϊτζάν, Κύπρος και Τουρκία.
Share Copy Link
RE+D magazine
12.07.2024

Η ζήτηση για επώνυμες κατοικίες – από επενδυτές, developers και ιδιοκτήτες – αυξάνεται σε πολλές νέες ευρωπαϊκές αγορές, ενώ έχει εμφανιστεί μια νέα τάση ζήτησης για αυτόνομες επώνυμες κατοικίες (δηλαδή κατοικίες που δεν συνδέονται με ξενοδοχείο) από οικογένειες και νεότερης ηλικίας αγοραστές.

Οι περισσότερες, βρίσκονται στα ΗΑΕ, με την αγορά αυτή να γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη και σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μπακού (Αζερμπαϊτζάν), στην Λεμεσό (Κύπρος) και στο Bodrum (Τουρκία).

Επιπλέον φίρμες όπως η Bentley, η Bugatti, η Aston Martin, η Cavalli, ο Karl Lagerfeld και η Mercedes-Benz δηλώνουν παρουσία στην αγορά ακολουθώντας το επιτυχημένο μεντέλο στην Νότια Φλόριντα, όπου εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων, κοσμηματοπώλες, σχεδιαστές μόδας έχουν ήδη δημιουργήσει ένα επώνυμο προϊόν κατοικιών.

Τα νεαρά άτομα και οι οικογένειες είναι οι νέοι πελάτες της αγοράς επώνυμων κατοικιών, γεγονός που δεν ήταν αναμενόμενο πριν από δέκα χρόνια όπου στην αγορά κυριαρχούσαν οι μεγαλύτερης ηλικίας (“empty nesters”).

W Residences Manchester1.jpg


Οι αυτόνομες επώνυμες κατοικίες είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο, ιδιαίτερα εκείνες που φέρουν ονόματα που δεν αφορούν τη φιλοξενία.

Παραδοσιακά, επώνυμες κατοικίες συνδέονται με ένα ξενοδοχείο, ώστε οι κάτοικοι να μπορούν να απολαμβάνουν τις ανέσεις και τις υπηρεσίες του ξενοδοχείου. Πολλοί ιδιοκτήτες χρησιμοποιούν την κατοικία τους για ένα μέρος του έτους (π.χ. δύο μήνες) και συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα ενοικίασης για το υπόλοιπο διάστημα.

Παρά την δυναμική είσοδο στην αγορά εταιρειών με μάρκες πολυτελείας, μόδας και αυτοκινήτων οι εταιρείες φιλοξενίας διατηρούν πλεονέκτημα των όσον αφορά τη δημιουργία επιτυχημένων επώνυμων κατοικιών, σύμφωνα με την Heidi Schmidtke, επικεφαλής EMEA, JLL. 

Πρώτον, γιατί διαθέτουν εμπειρία δεκαετιών στην παροχή προσωπικής φιλοξενίας, δεύτερον, διότι έχουν συχνά τεράστια δίκτυα διανομής ειδικά για καταλύματα  (Για παράδειγμα, το 90% των κατοίκων της Marriott είναι μέλη του προγράμματος πίστης Bonvoy) ενώ μπορούν να προσφέρουν στους υποψήφιους αγοραστές ιστορικά δεδομένα, και προβλέψεις που εξασφαλίζουν τα μελλοντικά έσοδα της επένδυσης τους