Πιο συγκεκριμένα, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου ανακήρυξε Προτιμητέο Επενδυτή στον διαγωνισμό την εταιρεία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. με οικονομική προσφορά €3.270.000.000 και Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή την ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S. με οικονομική προσφορά €3.106.000.000.
Η σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι το τίμημα της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι το υψηλότερο που έχει επιτευχθεί σε διαγωνισμό του Ταμείου, υπερδιπλάσιο από το αντίστοιχο για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece, αλλά και της Εγνατίας Οδού στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis.
Η επιμονή του Γιώργου Περιστέρη, βέβαια, για την απόκτηση της Αττικής Οδού δεν αποτελεί έκπληξη καθώς ο όμιλος έχει σημαντική παρουσία στους αυτοκινητόδρομους. Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει την παραχώρηση της Νέας Οδού, με συνολικό μήκος 380 χλμ και τον αυτοκινητόδρομο που εκτείνεται συνολικά σε 231 χλμ και διατρέχει βορειδυτικά την Κεντρική Ελλάδα, συνδέοντας τον ΠΑΘΕ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη) και την Εγνατία Οδό. Παράλληλα, ο όμιλος συμμετέχει με την Ακτωρ Παραχωρήσεις και την Intrakat στο έργο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ με διάρκεια 30 χρόνια από τα οποία τα 4 θα αφορούν στην περίοδο κατασκευής του έργου. Επίσης η ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (75%) – EGIS PROJECTS S.A. (25%), θα αναλάβει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της, για χρονική περίοδο 35 ετών ενώ συμμετέχει και με ποσοστό 17% στην Ολυμπία Οδό όπου επελέγη κατόπιν διαγωνισμού από το ΥΠΕΧΩΔΕ για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, με αφετηρία το έτος 2008.
Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ
Οπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ "η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής. Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού - Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.".