Με σταδιακή ανάπτυξη που εκτείνεται έως το 2028, το Hull Gateway αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την οικονομία της Ελλάδας. Το συγκεκριμένο έργο μεγάλης κλίμακας, στρατηγικά τοποθετημένο στον Ασπρόπυργο, αποτελείται από δύο αλληλένδετα τμήματα — το Λιμάνι και το Πάρκο — και πρόκειται να εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο τρίτροπο (οδικό, σιδηροδρομικό, θαλάσσιο) κέντρο logistics.
Το Λιμάνι
Η στρατηγική θέση και η προηγμένη υποδομή του Λιμανιού το καθιστούν κεντρικό κόμβο για τη ναυτιλιακή διαχείριση και τη χερσαία μεταφορά φορτίων. Σχεδιασμένο ως ευέλικτη και προσαρμόσιμη εγκατάσταση, μπορεί να υποστηρίξει ποικίλες βιομηχανίες. Με βάθος θάλασσας που φτάνει τα 11,8 μέτρα, το Λιμάνι θα μπορεί να διαχειρίζεται ποικίλες και προσαρμοσμένες ανάγκες φορτίων, διαθέτοντας εξειδικευμένες ζώνες για διαφορετικές κατηγορίες φορτίων. Θα υποδέχεται διάφορους τύπους πλοίων, όπως:
- Πλοία χύδην φορτίου (bulk carriers) για τη μεταφορά ξηρών εμπορευμάτων όπως σιτηρά, άνθρακας και ορυκτά.
- Μικρότερα πλοία κοντέινερ για αποτελεσματική μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
- Ακτοπλοϊκά δεξαμενόπλοια για μεταφορά πετρελαιοειδών και χημικών προϊόντων.
- Πλοία γενικού φορτίου για χειρισμό μηχανημάτων, οχημάτων και υπερμεγέθων εμπορευμάτων.
Το Πάρκο Logistics
Στρατηγικά τοποθετημένο κοντά στην ελληνική πρωτεύουσα και το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά, το Πάρκο θα ενσωματώνει προηγμένα συστήματα διαχείρισης αποθηκών, αυτοματισμούς βασισμένους στην τεχνητή νοημοσύνη και, το σημαντικότερο, θα παρέχει άμεση πρόσβαση σε διεθνείς διαδρομές μέσω οδικών, σιδηροδρομικών και θαλάσσιων μέσων, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικότητα και δυνατότητα κλιμάκωσης.
Το Πάρκο θα αποτελείται από το Τμήμα Α (238.234,6 τ.μ.) και το Τμήμα Β (52.733,7 τ.μ.), τα οποία θα συνδέονται με μια γέφυρα. Θα διαθέτει τέσσερις εκτεταμένες αποθήκες συνολικής έκτασης περίπου 140.000 τ.μ., σχεδιασμένες να καλύπτουν ποικίλες ανάγκες αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένων χώρων για ξηρά και ψυχόμενα αγαθά.
Κάθε αποθήκη θα περιλαμβάνει ξεχωριστούς χώρους γραφείων για την υποστήριξη των λειτουργιών και της διοικητικής διαχείρισης. Μια προσεκτικά σχεδιασμένη ζώνη 40 μέτρων γύρω από τις αποθήκες θα διασφαλίζει την αποτελεσματική κίνηση βαρέων φορτηγών και την εύκολη πρόσβαση σε 124 σημεία φόρτωσης.