Αγονος έληξε ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»
Αγονος έληξε ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»

Αγονος έληξε ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»

Κανένα από τα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα δεν υπέβαλε προσφορά.
Share Copy Link
RE+D magazine
21.01.2020

Αγονος έληξε σύμφωνα με πληροφορίες, μετά από δύο παρατάσεις ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ» καθώς κανένα από τα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα δεν υπέβαλε προσφορά.


Ο διαγωνισμός που αφορά στην παραχώρηση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο Πεδίο, που ανήκει στον ΟΣΕ (Θριάσιο 2 ) προκηρύχθηκε τον περασμένο Μάρτιο, με  αρχική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 17η Σεπτεμβρίου 2019. Στη συνέχεια πήρε παράταση για τις 18 Νοεμβρίου και ακολούθως για τις 20 Ιανουαρίου 2020. Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών και πιο συγκεκριμένα η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης. 

Ο διαγωνισμός αφορά τη διαχείριση του Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ), μιας έκτασης περίπου 1.450 στρεμμάτων, για 25 χρόνια. Ο ανάδοχος θα αναλάβει να ολοκληρώσει τα έργα για τον ΕΣΣΣΔΙ, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης. Πρόκειται επίσης να αναλάβει την προμήθεια και εγκατάσταση των απαραίτητων γερανογεφυρών για τη φορτοεκφόρτωση των συρμών. 

Υπενθυμίζεται οτι η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει κοινοτικά κονδύλια που είχαν χορηγηθεί για την ανάπτυξη υποδομών στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ εαν δεν προχωρουσε εγκαίρως στην παραχώρηση του σε ιδιώτες

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε λίγες μόλις ημέρες προτού εκπνεύσει η ημερομηνία που είχε δοθεί από την Κομισιόν (31.3.19) για την ολοκλήρωση και συμβασιοποίηση του διαγωνισμού, προκειμένου να μην εκκινήσουν οι παραπάνω διαδικασίες επιστροφής.

Τα τρία σχήματα που είχαν μείνει στην διεκδίκηση της δεύτερης φάσης ήταν οι Pearl (σιδηροδρομικός βραχίονας της COSCO), η Goldair και η Damco (Κοπελούζος).