Σύμφωνα με πληροφορίες, η βασική αλλαγή που ζήτησε η Κομισιόν ήταν αφενός μεν ο διπλασιασμός του αρχικώς καταβληθέντος τιμήματος (entrance fee) από τον παραχωρησιούχο ταυτόχρονα με τη μείωση της διάρκειας παραχώρησης στα 37 χρόνια, ενώ ορίζει ότι «εφόσον η απόδοση της επένδυσης ξεπεράσει το 9% αυτή θα μοιράζεται μεταξύ των μερών», χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει αν αυτό αφορά στο υπερβάλλον ποσοστό ή να καθορίζει τον τρόπο που αυτό θα μοιραστεί.
Αυτό σημαίνει, όπως τονίζουν στο ered.gr καλά πληροφορημένες πηγές,
ότι το σχήμα GoldAir Cargo / ΕΤΒΑ, αν δεν εγκαταλείψει το έργο, θα μπει
σε μια διαδικασία αργής ανάπτυξης, ώστε να μην χρειαστεί να καταβάλλει
επιπλέον €10 εκατ. σε ορίζοντα 8ετίας, στην περίπτωση που επιτευχθεί ο
κύκλος εργασιών που προέβλεπε το επιχειρηματικό σχέδιο.
Και όλα αυτά την ώρα που ο κλάδος των logistics έχει «πάρει φωτιά»
στην Ελλάδα με τις τιμές στον Ασπρόπυργο να ξεπερνούν τα €5/τμ. και τις
αποδόσεις να κυμαίνονται στο 8% από 10% -11% ένα χρόνο πριν.
Την ίδια στιγμή δεν έχει γίνει σαφές πως το υπουργείο θα αποφύγει να καταβάλλει το πρόστιμο για την καθυστέρηση υλοποίησης των έργων υποδομής σύνδεσης του Θριασίου με το Ικόνιο, ποσό που ανέρχεται σε €200 εκατ.
Σύμφωνα με τα όσα προέβλεπε η σύμβαση με τον παραχωρησιούχο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (σχήμα στο οποίο συμμετέχουν με 80% η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ και με 20% η Goldair Cargo) που έχει κυρωθεί από την βουλή, στην έκταση των 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ ο Παραχωρησιούχος έχει αναλάβει την κατασκευή εμπορευματικού κέντρου συνολικής επιφανείας 235.000 τ.μ..και συνέχεια την εκμετάλλευση του για 60 χρόνια έναντι:
- Εφάπαξ Ανταλλάγµατος ύψους 10.000.000 ευρώ, και
- Ετήσιας Πληρωµής από την ηµεροµηνία έναρξης ισχύος της Παραχώρησης και καθ’ όλη τη διάρκεια της Περιόδου Παραχώρησης, ποσού που αντιστοιχεί µε 2,51% επί των ακαθάριστων ετήσιων εσόδων του για όλη την Περίοδο Παραχώρησης, το οποίο δεν θα είναι µικρότερο των 350.000 ευρώ περίπου/ έτος.
Υπενθυμίζεται ότι η ιδιοκτήτρια της έκτασης που θα αναπτυχθεί το
εμπορευματικό κέντρο, ΓΑΙΑΟΣΕ, τα τελευταία δύο χρόνια έχει εμπλακεί σε
μια ανταλλαγή αλληλογραφίας με την Αρχή Ανταγωνισμού της Ένωσης, με
στόχο να αποδείξει ότι η σύμβαση παραχώρησης δεν αποτελεί κρατική
επιδότηση για ένα έργο κολοσσιαίας σημασίας για την ελληνική οικονομία,
καθώς δύναται να προσελκύσει μεγάλο αριθμό ξένων εταιρειών
διαμετακόμισης που θα δώσουν προστιθέμενη αξία και θα δημιουργήσουν
θέσεις εργασίας.