Επαγγελματίες από την Ελλάδα, την Κύπρο, την Ισπανία, τη Μάλτα και την Πορτογαλία παρουσίασαν τα επενδυτικά οφέλη που προσφέρουν οι χώρες τους και τη συμβολή της επιχείρησής τους σε μια κερδοφόρα επένδυση, σε ένα ευρύ κοινό περίπου 270 συμμετεχόντων από περισσότερες από 30 χώρες.
Η φετινή InvestPro Dubai 2023 επικεντρώθηκε σε πρακτικές λύσεις για επαγγελματίες στον τομέα των οικονομικών, της διαχείρισης περιουσίας, της ιθαγένειας και της μετανάστευσης, αλλά και της διεθνούς φορολογίας. Με θεματολογία που αφορούσε, μεταξύ άλλων, την αγορά ακινήτων off-plan στην Κύπρο, τις τραπεζικές υπηρεσίες στη Μάλτα, τις επενδυτικές ευκαιρίες στην Πορτογαλία και την απόκτηση golden visa από την Ελλάδα, το συνέδριο πρόσφερε στους συμμετέχοντες επιχειρηματικές συμβουλές, βασιζόμενες στη γνώση έμπειρων ομιλητών.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκφράστηκε από τους συμμετέχοντες για το πρόγραμμα της Ελληνικής golden visa, το οποίο παρουσιάστηκε από τον κο Ανδρέα Σάντη, διευθυντή της Gate Greece Properties. Όπως σημείωσε ο ίδιος, η Ελλάδα παρέχει μια σειρά από πρακτικά οφέλη, «Το κλίμα, ο τρόπος ζωής, η ασφάλεια, η κουλτούρα και η γλώσσα αποτελούν γνωστά στοιχεία του Ελληνικού πολιτισμού. Η Ελλάδα προσφέρει επιπλέον υποδομές, χαμηλό κόστος διαβίωσης, εκπαίδευση και επενδυτικές ευκαιρίες». Και με την golden visa, προσφέρει επιπλέον ελεύθερη πρόσβαση στο χώρο Σένγκεν.
Τα πλεονεκτήματα της ελληνικής αγοράς τόνισε και η κα Έλενα Σιαπάνη, Διευθύνων Σύμβουλος της MIBS Group, εταιρείας κατασκευής και διαχείρισης ακινήτων στην Ελλάδα. «Πέρα από την αδιαμφισβήτητη φυσική ομορφιά και την διαφορετικότητα των προορισμών που μπορεί να προσφέρει, η Ελλάδα είναι επί της παρούσης και μια από τις ελκυστικότερες χώρες στην Ευρωπαϊκή αγορά ακινήτων».
Την ίδια στιγμή, η προαναγγελθείσα κατάργηση της πορτογαλικής golden visa μέσω αγοράς ακινήτου, αναμένεται να θέσει μια ακόμα ανταγωνιστική αγορά εκτός παιχνιδιού. Αλλά τα επενδυτικά οφέλη της Ελλάδας δε σταματούν εκεί, καθώς σύμφωνα με τον κο Σάντη, οι αλλαγές στην ελληνική golden visa μπορούν να προσφέρουν επιπλέον τη δυνατότητα αύξησης της αξίας μεταπώλησης ορισμένων ακινήτων.
«Αν αγοράσετε ένα ακίνητο στις περιοχές όπου η προαπαιτούμενη αξία ακινήτου για την απόκτηση golden visa θα ανέλθει στις 500.000 € μετά το τέλος Απριλίου 2023, είναι πιθανό να μεταπωλήσετε το ακίνητό σας με ένα κέρδος 5-10% επί της αρχικής τιμής». Και αυτό γιατί, όπως λέει, είναι βέβαιο ότι οι αξίες στις εν λόγω περιοχές θα ανέβουν μετά τις αλλαγές στο πρόγραμμα της χρυσής βίζα. «Ωστόσο, η διατήρηση ενός οποιουδήποτε ακινήτου είναι υποχρεωτική για τη διατήρηση της ελληνικής βίζα. Επομένως ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να προχωρήσει στην αγορά νέου ακινήτου -ενδεχομένως σε άλλη περιοχή- πριν ολοκληρώσει την πώληση του προηγούμενου», σημείωσε ο ίδιος.
Σε γενικές γραμμές, η Ελλάδα αποτελεί έναν εξαιρετικά γνωστό προορισμός στη Μέση Ανατολή. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με την κα Σιαπάνη, οι τιμές των ακινήτων και το κόστος διαβίωσης στην χώρα μας είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ, ενώ το ίδιο το πρόγραμμα της Golden Visa, είναι το οικονομικότερο και από τα πλέον προνομιακά στην ΕΕ. Παράλληλα, σημαντικό ρόλο παίζει και η πολιτισμική εγγύτητα της χώρας μας με τις αγορές της μέσης ανατολής.
Όσον αφορά στις επιλογές των ξένων επενδυτών, αυτές εξαρτώνται από τις ανάγκες του πελάτη, όπως δηλώνει. «Η MIBS Group διαθέτει μια ευρεία γκάμα ακινήτων. Τα περισσότερα requests που δεχόμαστε από ξένους πελάτες αφορούν ακίνητα 1-2 υ/δ στην Αθήνα, καθώς αυτά μπορούν να προσφέρουν πολύ καλές αποδόσεις».
Σύμφωνα με την ελληνική συμμετοχή, διοργανώσεις όπως η InvestPro, οι οποίες επικεντρώνονται στην παρουσίαση διεθνών αγορών, μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό μέσο για την προβολή της ελληνικής αγοράς, σε περιοχές που διαθέτουν κεφάλαιο και επενδυτικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας.
«Θεωρούμε ότι η Ελληνική αγορά ακίνητων έχει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, καθώς αποτελεί έναν ελκυστικό επενδυτικό προορισμό, έχει εγγύτητα και παραδοσιακούς δεσμούς με τη Μέση Ανατολή. Επίσης, όσο αυξάνεται η εξωστρέφεια της Ελληνικής οικονομίας και του ελληνικού Real Estate σίγουρα αυξάνεται το ενδιαφέρον πελατών και συνεργατών» κατέληξε η κα Σιαπάνη, δίνοντας έμφαση στη σημασία της προβολής της χώρα, συνολικά.