Το ποσό των €5 δισ. και πλέον που έχει τεθεί ως στόχος για το 2024 θα είναι το υψηλότερο ποσό που συγκεντρώθηκε από ιδιωτικοποιήσεις σε ένα μόνο έτος, δήλωσε ο ίδιος.
Όπως είπε ο ίδιος στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται ένα εκτιμώμενο ποσό ύψους €1,5 δισ. από τη μακροπρόθεσμη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, αυτοκινητοδρόμου με σταθμούς διοδίων μήκους 658 χιλιομέτρων στο βόρειο τμήμα της χώρας. Αρχικά, η συμφωνία έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2023, οι εθνικές εκλογές καθυστέρησαν την έγκριση του δικαστηρίου για τη συμφωνία και την επικύρωσή της από το κοινοβούλιο. Η Ελλάδα είχε νωρίτερα προβλέψει έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους €2 δισ. για το 2023 και €3,3 δισ. για το 2024.
Δύο άλλες μεγάλες συμφωνίες αφορούν στην πώληση του 30% του μεριδίου του αεροδρομίου της Αθήνας μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) και η μακροχρόνια παραχώρηση της Αττικής Οδού, ενός μήκους 70 χλμ, θα βοηθήσουν να συγκεντρωθούν «τα υψηλότερα έσοδα που έχουν ποτέ συγκεντρωθεί σε ένα έτος» το 2024, δήλωσε ο κ. Πολίτης, όπως μεταδίδει το Reuters.
Η Ελλάδα σκοπεύει να εισαγάγει τις μετοχές του αεροδρομίου της Αθήνας στο χρηματιστήριο το πρώτο τρίμηνο και η πώληση θα μπορούσε να αποφέρει περισσότερα από 750 εκατομμύρια ευρώ, δήλωσε ο κ. Πολίτης, προσθέτοντας ότι ο Γερμανός διαχειριστής της AviAlliance, ιδιοκτήτης του 40% των μετοχών, θα αγοράσει άλλο ένα 10% με premium στην τιμή της ΙΡΟ.
Τέλος, ο κ. Πολίτης υπογράμμισε ότι η Ελλάδα διερευνά τρόπους αξιοποίησης των εισηγμένων συμμετοχών της, όπως η Helleniq Energy, μέσω των κεφαλαιαγορών. Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 35,5% της Helleniq.