Οπως είπε ο επικεφαλής του ομίλου Γιώργος Περιστέρης κατά την διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων "η εφετινή χρονιά αποτελεί ορόσημο για τον Όμιλό καθώς αποδίδουν σωρευτικά οι εργώδεις και πολύχρονες προσπάθειές μας σε
διάφορα μέτωπα σχεδόν σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται η ΓΕΚ
ΤΕΡΝΑ".
Ο "χάρτης" των έργων
Παραχωρήσεις
Οσον αφορά στον τομέα των παραχωρήσεων, ο όμιλος κατέχει μεγάλο μερίδιο της πίτας των έργων στην Ελλάδα. Πιο πρόσφατα και εμβληματικά περιουσιακά στοιχεία του
το IRC Athens, η ολοκληρωμένη τουριστική και ψυχαγωγική ανάπτυξη με
καζίνο στο Ελληνικό που θα αναβαθμίσει τη θέση της
Αθήνας και γενικότερα της χώρας μας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη και
φυσικά η Εγνατία Οδός, ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας. Και
βέβαια, μεταξύ άλλων, οι συμμετοχές μας σε υπερσύγχρονους
αυτοκινητόδρομους όπως η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός και
η Ολυμπία Οδός, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης καθώς και
άλλες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, όπως π.χ. σε λιμάνια, σε υποδομές
ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων και σε τομείς της ψηφιακής
οικονομίας.
Οσον αφορά στο έργο του Καστελίου στο Ηράκλειο της Κρήτης η διοίκηση της εταιρείας υπενθύμησε ότι το έργο δημοπρατήθηκε το φθινόπωρο του 2016 και
για διάφορους λόγους η έναρξη έγινε
στην αρχή του 2020. "Απο τότε άλλαξαν πολλά
και μετά το 2020 άλλαξαν ακόμη περισσότερα" είπε ο κ. Περιστέρης συμπληρώνοντας πως οι οικοδομικές εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι και η εμπορική λειτουργία του αεροδρομίου υπολογίζεται μέσα στο τέλος του 2025.
Υποδομές
Στον τομέα των υποδομών,
η ΤΕΡΝΑ αποτελεί τον καλύτερο πρεσβευτή του ελληνικού τεχνικού κόσμου
στην Ελλάδα και στις αγορές του εξωτερικού, με ένα απόλυτα επιτυχημένο
ιστορικό έγκαιρης παράδοσης έργων υψηλών απαιτήσεων.
Με ένα ποιοτικό ανεκτέλεστο άνω των 5 δις. ατενίζει με μεγάλη αισιοδοξία το μέλλον. Οπως είπε ο κ. Περιστέρης "πέρα από
τα δημόσια κι ιδιωτικά έργα που αναλαμβάνουμε κι εκτελούμε με επιτυχία,
εμείς επενδύουμε και δημιουργούμε επιπλέον
ανεκτέλεστο. Οι δικές μας επενδύσεις σε καίριες υποδομές πριμοδοτούν
την ΤΕΡΝΑ με ακόμα μεγαλύτερο τεχνικό αντικείμενο, προσφέροντάς μας
ευελιξία κι επιπλέον δυνατότητες σε δύσκολες περιόδους, όπως η τρέχουσα.
Καλούμαστε, βέβαια, αυτή την περίοδο να αντιμετωπίσουμε
την πρόκληση της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και κατά συνέπεια
του κατασκευαστικού κόστους, ένα θέμα το οποίο παρακολουθούμε στενά.
Χρειάζεται επαγρύπνηση και μία δυναμική παρακολούθηση και διαχείριση του
θέματος εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών ώστε
τα τιμολόγια των εργασιών να ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο
στην πραγματικότητα της αγοράς, προκειμένου να ολοκληρώνονται ομαλά τα
έργα".
Ενέργεια
Ηγετική θέση κατέχει και στον τομέα της καθαρής ενέργειας. Σύμφωνα με την διοίκηση πριν από το τέλος της δεκαετίας ο όμιλος στοχεύει σε χαρτοφυλάκιο ΑΠΕ συνολικής εγκατεστημένης ισχύος περίπου 6,4 GW. Οπως είπε ο κ. Περιστέρης αναφερόμενος στα σχόλια για "υπερκέρδη των ενεργειακών εταιριών" είναι μια λέξη που έχει γίνει της... μόδας όμως όσοι το αναφέρουν ξεχνούν να αναφέρουν τα υπερέξοδα της αντίστοιχης περιόδου. Σύμφωνα με τον κ. Περιστέρη "η ιστορία των υπερεσόδων δεν έχει καμία υπόσταση και μπορεί να γίνει κάτι για το ενεργειακό κόστος ώστε να μην βιώνουμε αυτή την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα". Ο ίδιος υπογράμμισε την "ύψιστη στρατηγική σημασία των ΑΠΕ, ιδιαίτερα της αιολικής ενέργειας, για την αντιμετώπιση της οικονομικής καταιγίδας που απειλεί συθέμελα τις δυτικές δημοκρατίες κι όχι μόνο, μέσα από την γεωπολιτική εργαλειοποίηση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας: η ενέργεια που παράγεται από ΑΠΕ κατακρημνίζει το κόστος του ρεύματος, ενώ παράλληλα χρηματοδοτεί μεγάλο μέρος των επιδοτήσεων που, χωρίς να επαρκούν πλήρως, ανακουφίζουν μερικώς τους καταναλωτές".
"Βαρίδι" το κόστος των α' υλών και ενέργειας
Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ο κ. Περιστέρης υπογράμμισε ότι η αύξηση του κόστους στις τιμές α΄ υλών και ενέργειας εξακολουθούν να αποτελούν πρόβλημα όχι όμως ότι θα αλλάξουν το πρόσημο της κερδοφορίας της κατασκευαστικής δραστηριότητας διότι, όπως είπε, "δεν υπάρχει η ίδια επίπτωση σε όλα τα έργα λόγω διαφορετικής διάρθρωσης του κέντρου κόστους". "Κοιτάζουμε να το αντιμετωπίσουμε όσο πιο καλά μπορούμε" είπε ο επικεφαλής του ομίλου.
Οφέλη για τους μετόχους
Η εταιρεία προχωρά εφέτος σε επιστροφή κεφαλαίου ύψους 0,12 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή συνολικά θα διανεμηθούν περίπου 12,5 εκατ. ευρώ στους μετόχους. Κίνηση που σύμφωνα με την διοίκηση σηματοδοτεί την έναρξη μίας νέας εποχής κατά την οποία οι μέτοχοι θα απολαμβάνουν ολοένα και περισσότερα.