Στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικά ο ΒΟΑΚ
Στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικά ο ΒΟΑΚ

Στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικά ο ΒΟΑΚ

Η έναρξη της παραχώρησης αναμένεται να γίνει το καλοκαίρι του 2025.
Share Copy Link
RE+D magazine
10.03.2025

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναδείχθηκε οριστικός ανάδοχος για τη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) μετά από σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα.

Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα οριστικοποιήσει το τελικό σχήμα της σύμβασης παραχώρησης καθώς αν και η εταιρεία είχε ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος εδώ και καιρό τώρα εγκρίθηκε το πρακτικό των δικαιολογητικών. 

Στον διαγωνισμό του αυτοκινητόδρομου της Κρήτης, συμμετείχαν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία Vinci Highways S.A.S. – Vinci Concessions S.A.S., η κοινοπραξία Acciona Concesiones – Metlen και η ΑVAX. Προσφορές όμως υποβλήθηκαν από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – EGIS – Meridiam, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Metlen.

Η υπογραφή της Σύμβασης με την Παραχωρησιούχο εταιρεία και το Δημόσιο αναμένεται πραγματοποιηθεί εντός του Απριλίου. Η έναρξη της παραχώρησης αναμένεται να γίνει το καλοκαιρι του 2025.

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026, εκτιμούν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ότι θα έχει ολοκληρωθεί ένα σημαντικό αντικείμενο του έργου. Με τον τρόπο αυτό, θα έχει επιτευχθεί το ορόσημο που έχει τεθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το οποίο, ως γνωστόν, χρηματοδοτεί το έργο με 200 εκατ. ευρώ και στο οποίο συμμετέχουν οι τέσσερις εθνικές τράπεζες. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Παραχωρησιούχος.

Ο ΒΟΑΚ

Σημειώνεται πως όταν θα ενεργοποιηθει η σύμβαση παραχώρησης, ολόκληρος ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο θα είναι σε φάση κατασκευής. Τα τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη και Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος ήδη κατασκευάζονται.

Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη μήκους 22,5 χιλιομέτρων υλοποιείται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ και ανάδοχο είναι το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-AKTOR-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαο, μήκους 14,5 χιλιομέτρων υλοποιείται ως κλασικό δημόσιο έργο με ανάδοχο την AKTOR. Και τα δύο τμήματα είναι εφικτό να έχουν ολοκληρωθεί το 2027 με 2028.

Με την ολοκλήρωση των έργων και στα τρία τμήματα, ο νέος αυτοκινητόδρομος θα διαθέτει σε όλο το μήκος του δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), ανισόπεδους κόμβους, Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Διόδια θα λειτουργούν στο υπό παραχώρηση τμήμα Χανιά-Ηράκλειο. Με την προσθήκη του Χανιά-Κίσσαμος, το μήκος του ΒΟΑΚ αυξάνεται από 192 χιλιόμετρα σε 223 χιλιόμετρα.